Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(96)
Forma i typ
Książki
(74)
Filmy i seriale
(14)
Audiobooki
(4)
Pliki i bazy danych
(4)
Dostępność
dostępne
(71)
nieokreślona
(22)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(94)
Czytelnia
(2)
Autor
Piszczek Maria
(19)
Knill Christopher
(8)
Marciniak Zbigniew
(8)
Bogucka Jadwiga
(4)
Góralczyk Ewa
(3)
Kościelska Małgorzata
(3)
Ostrowska Krystyna
(3)
Pietruczanis Monika
(3)
Ryś Maria
(3)
Uberna Małgorzata
(3)
Święcicka Małgorzata
(3)
Bogdanowicz Marta
(2)
Czerniecki Bronisław
(2)
Konieczny Henryk
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Kwiatkowska Małgorzata
(2)
Maciejewski Piotr
(2)
Nesterowicz Mikołaj
(2)
Pielok Cecylia
(2)
Puszczewicz Barbara
(2)
Sawicka Katarzyna
(2)
Sekuła Bogdan
(2)
Sobolewska Maria
(2)
Stecko Elżbieta
(2)
Szalbierz Andrzej
(2)
Tatarowicz Jan
(2)
Wojtkowiak Antoni
(2)
Wojtyński Maciej
(2)
Zwierzyńska Elżbieta
(2)
Świerczek Małgorzata
(2)
Baran Joanna
(1)
Bartnik Ewa
(1)
Boenisch Beata
(1)
Bogucki Piotr
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Choińska-Mika Jolanta
(1)
Dembińska Irena
(1)
Dyga-Konarska Magdalena
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Fairbairn Gavin
(1)
Fairbairn Susan
(1)
Frydrychowicz Anna
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jurkowski Marek
(1)
Jóźwiak Sergiusz
(1)
Kamińska-Buśko Bożena
(1)
Karga Małgorzata
(1)
Kazimierczak Maria
(1)
Klukowska Anna
(1)
Knill Marianne
(1)
Kobosko Joanna
(1)
Kosmalowa Joanaa
(1)
Kowalczyk Grażyna
(1)
Koźniwska Elżbieta
(1)
Kulus Marek
(1)
Kuza Alina
(1)
Kwiatkowska Katarzyna
(1)
Laskowski Andrzej
(1)
Leśniak Franciszek L
(1)
Luza Alina
(1)
Machoś-Nikodem Marzena
(1)
Muszyńska Irena
(1)
Opolska Teresa
(1)
Orkisz Maria
(1)
Pacyna Wojciech
(1)
Partyka Mirosława
(1)
Pietrusińska Joanna
(1)
Piwowarski Janusz
(1)
Potempska Elżbieta
(1)
Przybylski Wojciech
(1)
Radomski Mariusz
(1)
Radziejowska Magdalena
(1)
Raszewska Maria
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Semadeni Zbigniew
(1)
Surzykiewicz Janusz
(1)
Szewczyk Alicja
(1)
Szpotowicz Magdalena
(1)
Szumanówna Wanda
(1)
Szymańska Joanna
(1)
Tarczyński Jan
(1)
Tokarczyk Ewa
(1)
Trybuś Małgorzata
(1)
Waszkiewicz Elżbieta
(1)
Witkowski Daniel
(1)
Wołoszyński Bogusław
(1)
Wójcik Renata
(1)
Żurek Jacek
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(46)
1990 - 1999
(45)
Kraj wydania
Polska
(96)
Język
polski
(96)
Temat
dziecko
(8)
Dziecko
(6)
Dziecko upośledzone
(6)
Dziecko chore
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko upośledzone umysłowo
(4)
Młodzież szkolna
(4)
Szkolnictwo specjalne
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Niepełnosprawni umysłowo
(3)
dziecko upośledzone
(3)
dziecko upośledzone umysłowo
(3)
młodzież
(3)
nauczanie integracyjne
(3)
rodzina
(3)
Ćwiczenia terapeutyczne
(3)
Dotyk
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Fizyka
(2)
Higiena
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Komunikacja
(2)
Logopedia
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Osobowość
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Programy nauczania
(2)
Przedszkola integracyjne
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rehabilitacja (med.)
(2)
Rodzina
(2)
Terapia ruchem
(2)
Testy
(2)
dzieci z trudnościami w uczeniu się
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
konflikt
(2)
metoda dobrego startu
(2)
młodzież szkolna
(2)
pedagodzy specjalni
(2)
percepcja funkcji ruchowych
(2)
placówki wychowawczo- resocjalizujące
(2)
poradnictwo psychologiczne
(2)
poradnictwo zawodowe
(2)
praca
(2)
programy socjoterapeutyczne
(2)
samopoznanie
(2)
socjoterapia
(2)
stosunki interpersonalne
(2)
stres
(2)
trudności w czytaniu i pisaniu
(2)
Agresywność
(1)
Asertywność
(1)
Astma
(1)
Astronomia
(1)
Biologia
(1)
Blissa, metoda
(1)
Chemia
(1)
Cukrzyca
(1)
Czytanie
(1)
Diecko trudne
(1)
Dogoterapia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Egzekucja polskich oficerów w Katyniu
(1)
Emocje
(1)
Etyka
(1)
Filozofia
(1)
Geografia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hemofilia u dzieci
(1)
Historia
(1)
IPE-T
(1)
Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny
(1)
Informatyka
(1)
Integracja społeczna
(1)
Język migowy
(1)
Język polski
(1)
Język łacińsk
(1)
Języki
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konflikt
(1)
Makaton, słownik
(1)
Matematyka
(1)
Mowa
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niedowidzenie
(1)
Niemowlę
(1)
Niewidomi
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Padaczka
(1)
96 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Program zatwierdzony przez MEN w dniu 6 listopada 1997 r. do realizacji i stosowania w szkołach zasadniczych specjalnych od roku szkolnego 1998/99, nr w zestawie D OW-4016-S-5/97
r. do realizacji i stosowania w szkołach zasadniczych specjalnych od roku szkolnego 1998/99, nr w zestawie D OW-4016-S-5/97
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Ep.227 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Program zatwierdzony przez MEN w dniu 6 listopada 1997 r. do realizacji i stosowania w szkołach zasadniczych specjalnych od roku szkolnego 1998/99, nr w zestawie D OW-4016-S-7/97
r. do realizacji i stosowania w szkołach zasadniczych specjalnych od roku szkolnego 1998/99, nr w zestawie D OW-4016-S-7/97
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Ep.226 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: I. Nowe regulacje prawne w obszarze kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; II. Doradztwo edukacyjno-zawodowe; III. Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu, szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej; IV. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - przykładowe rozwiazania. 1. Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania; 2. Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki; 3. Model pracy z uczniem niesłyszącym lub słabo słyszącym; 4. Model pracy z uczniem niewidomym lub słabo widzącym; 5. Model pracy z uczniem z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją; 6. Model pracy z uczniem z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; 7. Model pracy z uczniem z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym; 8. Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną; 9. Model pracy z uczniem z autyzmem; 10. Model pracy z uczniem z ADHD; 11. Model pracy z uczniem niedostosowanym społecznie lub zagrożonym niedostosowaniem społecznym; 12. Model pracy z uczniem szczególnie uzdolnionym; 13. Model pracy z uczniem z chorobą przewlekłą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43861 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podstawa programowa z komentarzami / Ministerstwo Edukacji Narodowej ; T. 7)
U dołu okł.: Szkoła skuteczna, przyjazna i nowoczesna Publikacja dostępna w wersji internetowej http://www.reformaprogramowa.men.gov.p l
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42989 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42986 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podstawa programowa z komentarzami / Ministerstwo Edukacji Narodowej ; T. 6)
U dołu okł.: Szkoła skuteczna, przyjazna i nowoczesna Publikacja dostępna w wersji internetowej http://www.reformaprogramowa.men.gov.p l
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42988 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podstawa programowa z komentarzami / Ministerstwo Edukacji Narodowej ; T. 1)
U dołu okł.: Szkoła skuteczna, przyjazna i nowoczesna. Publikacja dostępna w wersji internetowej ttp://www.reformaprogramowa.men.gov.p l
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42983 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podstawa programowa z komentarzami / Ministerstwo Edukacji Narodowej ; T. 5)
U dołu okł.: Szkoła skuteczna, przyjazna i nowoczesna Publikacja dostępna w wersji internetowej http://www.reformaprogramowa.men.gov.p l
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42987 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podstawa programowa z komentarzami / Ministerstwo Edukacji Narodowej ; T. 2)
U dołu okł.: Szkoła skuteczna, przyjazna i nowoczesna Publikacja dostępna w wersji internetowej ttp://www.reformaprogramowa.men.gov.p l
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42984 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podstawa programowa z komentarzami / Ministerstwo Edukacji Narodowej ; T. 3)
U dołu okł.: Szkoła skuteczna, przyjazna i nowoczesna Publikacja dostępna w wersji internetowej ttp://www.reformaprogramowa.men.gov.p l
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42985 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podstawa programowa z komentarzami / Ministerstwo Edukacji Narodowej ; T. 8)
U dołu okł.: Szkoła skuteczna, przyjazna i nowoczesna Publikacja dostępna w wersji internetowej ttp://www.reformaprogramowa.men.gov.p l
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42990 (1 egz.)
Brak okładki
Film
Kaseta
W koszyku
(Powszechna Wideoteka Edukacyjna)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/V/196 (1 egz.)
Brak okładki
Film
Kaseta
W koszyku
(Powszechna Wideoteka Edukacyjna)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/V/198 (1 egz.)
Brak okładki
Film
Kaseta
W koszyku
(Powszechna Wideoteka Edukacyjna)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/V/194, AV/V/195 (2 egz.)
Brak okładki
Film
Kaseta
W koszyku
(Powszechna Wideoteka Edukacyjna ; 1)
19 filmów dokumentalnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/V/192 (1 egz.)
Brak okładki
Film
Kaseta
W koszyku
(Powszechna Wideoteka Edukacyjna ; 2)
17 filmów dokumentalnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/V/193 (1 egz.)
Brak okładki
Film
Kaseta
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/V/197 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9502, W.p9679 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42920, W.42919 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Teoretyczne podstawy integracji percepcyjno-motorycznej: 1. Pojęcie integracji percepcyjno-motorycznej; 2. Wielomodalny charakter rzeczywistości; 3. Jedność percepcji i motoryki w ujęciu teorii regulacji i informacji; 3.1. Jedność percepcji i motoryki w regulowaniu stosunków z otoczeniem; 3.2. Percepcja i motoryka w ujęciu teorii informacji; 3.3. Biologiczne kodowanie informacji; 3.4. Psychologiczne kodowanie informacji; 4. Neurofizjologiczne podłoże integracji percepcyjno-motorycznej; 5. Rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; 5.1. Filogenetyczny rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; 5.2. Ontogenetyczny rozwój integracji percepcyjno-motorycznej; Rozdział 2. Integracja percepcyjno-motoryczna a czynność czytania i pisania: 1. Mówienie, czytanie i pisanie jako formy komunikacji językowej; 2. Neurocybernetyczne modele czynności mowy: mówienia, czytania i pisania; 3. Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej a specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 4. Ocena integracji funkcji percepcyjno-motorycznych w diagnostyce dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu; Rozdział 3. Metody diagnozy integracji percepcyjno-motorycznej: ocena integracji intrasensorycznej (intra): 1. Badania integracji intrasensorycznej; 2. Test uczenia się wzrokowo-słuchowego "Chińskie Litery" M. Monroe; 2.1. Omówienie metody; 2.2. Instrukcja do metody; 3. Próba Reprodukcji Rytmu ("Zkouška Reprodukce Rytmu") Z. Žlaba; 3.1. Omówienie metody; 3.2. Instrukcja do metody; 4. Próby Integracji Wzrokowo-Słuchowo-Ruchowej (Próby I) M. Bogdanowicz; 4.1. Omówienie metody; 4.2. Instrukcja do metody; Rozdział 4. Metody diagnozy integracji percepcyjno-motorycznej: ocena integracji intersensorycznej (inter): 1. Badania integracji inetrsensorycznej; 2. Test Audiowizualnej Integracji (Auditory - Visual Integration Test) H. Bircha i L. Belmonta; 2.1. Omówienie metody; 2.2. Instrukcja do metody; 3. Wzrokowo-Słuchowy Test Powtarzania Cyfr (The Visual - Aural Digit Span Test - VADS Test) E. Koppitz; 3.1. Omówienie metody; 3.2. Instrukcja do metody; 4. Próby transformacji - Próby "T" M. Bogdanowicz; 4.1. Omówienie metody; 4.2. Instrukacja do metody; 5. Diagnoza integracji percepcyjno-motorycznej i profil wyników; Rozdział 5. Metody angażujące integrację percepcyjno-motoryczną w dydaktyce i terapii: 1. Uczenie się i nauczanie oparte na integracji funkcji percepcyjno-motorycznych; 2. Terapia zaburzeń integracji percepcyjno-motorycznej; 2.1. Rehabilitacja psychomotoryczna w przypadkach parcjalnych zaburzeń rozwoju psychoruchowego; 2.2. Podejście metodologiczne uwzględniające integrację percepcyjno-motoryczną w terapii pedagogicznej; 2.2.1. Podejście wzrokowo-słuchowo-kinestetyczno-dotykowe (VAKT); 2.2.2. Podejście wzrokowo-słuchowo-kinestetyczne (VAK); 2.2.3. Podejście wzrokowo-słuchowe (VA); 3. Stymulowanie rozwoju i korekcji zaburzeń integracji percepcyjno-motorycznej metodą dobrego startu; 3.1. Metoda Bon Départ T. Bugnet w rehabilitacji psychomotorycznej; 3.2. Metoda dobrego startu a integracja percepcyjno-motoryczna; Rozdział 6. Badania longitudinalne nad integracją percepcyjno-motoryczną i jej związkiem z czynnością czytania: 1. Przedmiot i cele badań nad integracją percepcyjno-motoryczną (1981-1990); 2. Organizacja badań (1981-1990); 3. Metody badań; 4. Pierwszy etap badań; A. Organizacja I etapu badań, charakterystyka badanej grupy i metody badań; B. Poziom czytania uczniów klas "0"; B1. Tempo czytania; B2. Technika czytania; B3. Rozumienie czytanego tekstu; B4. Podsumowanie; C. Poziom rozwoju funkcji percepcyjnych i motorycznych a sprawność czytania; C1. Poziom percepcji wzrokowej a sprawność czytania; C2. Poziom percepcji słuchowej a sprawność czytania; C3. Poziom motoryki a sprawność czytania; C4. Poziom lateralizacji a sprawność czytania; D. Współwystępowanie zaburzeń funkcji percepcyjno-motorycznych a czytanie; E. Integracja funkcji percepcyjno-motorycznych a sprawność czytania; E1. Trafność teoretyczna metod badających integrację; E2. Wartość metod badających integrację percepcyjno-motoryczną w diagnozie trudności w czytaniu; 5. Drugi etap badań; A. Cele i organizacja badań katamnestycznych w klasie IV; B. Sprawność czytania w klasach "0" i IV; C. Poziom rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych w klasach "0" i IV; D. Poziom rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej w klasach "0" i IV; E. Podsumowanie badań katamnestycznych; 6. Trzeci etap badań; A. Metoda dobrego startu jako metoda usprawniania integracji percepcyjno-motorycznej - założenia i cele eksperymentu; B. Organizacja eksperymentu oraz charakterystyka grup badawczych; C. Efektywność metody dobrego startu w stymulowaniu rozwoju integracji percepcyjno-motorycznej; D. Wpływ metody dobrego startu na poziom czytania; 7. Czwarty etap badań; A. Organizacja badań katamnestycznych w klasie VIII; B. Poziom czytania; C. Poziom pisania; D. Ocena funkcji percepcyjno-motorycznych oraz ich integracji; E. Podsumowanie badań katamnestycznych; 8. Dyskusja wyników; Bibliografia; Aneks: 1. Diagnoza integracji percepcyjno-motorycznej (IP-M) - arkusze badania i profil wyników; 2. Próby czytania dla dzieci 6-, 7-letnich z klas "0" M. Bogdanowicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39861 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej